The Career Office was established to provide services to students and graduates of the State Vocational University of prof. Stanislaw Tarnowski in Tarnobrzeg (Polish abbreviation - PUZ) broadly understood assistance in entering and functioning effectively on the labour market, reducing unemployment among students and graduates and promoting the university where it functions. It serves as an information, counselling and mediation centre for students.
The first Careers Services were established in Great Britain at the end of the 19th century, and their experience and developed operating standards became a model for other European countries, as well as America and Australia. A very well-organized network of British AGCAS offices www.agcas.org.uk has become a significant element in the UK career counseling system. Career offices appeared in Poland in the 1990s. The first ones were created at the Nicolaus Copernicus University in Toruń in 1993 as a pilot project, followed by others. Currently, there are about 150 Career Offices in our country, and each of them serves as an information center about the labor market, the skills of students and graduates, and the requirements of employers.
The Careers Office is used by students and graduates who want to obtain career advice, information about the labor market and opportunities to improve their qualifications, as well as by employers looking for the most suitable candidates for vacant jobs.
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych
im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu
ul. Henryka Sienkiewicza 50, 39-400 Tarnobrzeg
tel. 15 822 90 15
lub 15 822 90 23
fax. 15 823 57 88
Ze względu na wejście w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej zwane jako „RODO"), kierując się potrzebą jak najlepszej ochrony Państwa praw wynikających z nowych przepisów, informujemy, iż wprowadziliśmy nową Politykę prywatności, regulującą zasady przetwarzania danych osobowych po dniu 25 maja 2018 roku.
Wprowadzone zmiany mają na celu przede wszystkim podniesienie standardów obsługi oraz bezpieczeństwa przetwarzania Państwa danych osobowych. W nowej wersji Polityki prywatności uszczegółowiliśmy w związku z tym zasady przetwarzania powierzanych nam danych osobowych, dostosowując w ten sposób dotychczasowe rozwiązania do wymogów RODO.
Pełna treść nowej Polityki prywatności dostępna jest tutaj
Nowe dokumenty i procedury obowiązywać będą od dnia 25 maja 2018 roku.
Niezależnie od powyższego, celem realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO, przekazujemy Państwu informację nt. podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, tego kto jest administratorem Państwa danych, w jakich celach są one przetwarzane.
Treść klauzuli informacyjnej jest dostępna tutaj
W razie pytań zachęcamy do kontaktu.