Pracownia powstała w ramach projektu pn. Utworzenie i wyposażenie Akademickiego Centrum Kształcenia Praktycznego dofinansowanego z Funduszy Europejskich. Celem projektu jest stworzenie warunków do kształcenia praktycznego uwzględniających europejskie standardy nauczania poprzez rozwój infrastruktury dydaktycznej. Dofinansowanie projektu z UE: 508 937,41 PLN.
Opis pracowni
Zadaniem Pracowni umiejętności pielęgniarskich jest zdobywanie i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaniem zawodu pielęgniarki. Jest to szereg procedur czynności, które składają się na cały wachlarz kompetencji pielęgniarki.
Wyposażenie pracowni stanowią łóżka szpitalne, łóżko ortopedyczne, kozetka lekarska, łóżeczka dziecięce oraz trenażery, fantomy odzwierciedlają realne warunki pracy pielęgniarki/pielęgniarza. Znajdujące się w pracowni fantomy umożliwiają nie tylko naukę czynności pielęgnacyjnych ale również umożliwiają prowadzenie ćwiczeń z zakresu podstawowych zabiegów medycznych, w tym prowadzenia badania fizykalnego pacjenta, osłuchiwania tonów serca i pól płucnych. Do dyspozycji studentów w pracowni znajdują się zestawy wyrobów medycznych do iniekcji (podskórnych, śródskórnych, domięśniowych i dożylnych) oraz środki ochrony osobistej. Środki dydaktyczne jakimi dysponuje Pracownia umiejętności pielęgniarskich pozwalają na wielokrotne powtórzenia danych czynności w warunkach bezpiecznych zarówno dla pacjenta jak i dla studentów. Studenci mają możliwość wyeliminowania ewentualnych błędów i korekty wykonania danej czynności, po to, aby każda z nich była wykonana w sposób zgodny z obowiązującymi procedurami. Stan taki daje silną przesłankę, iż student przechodząc do kolejnego etapu przygotowania do zawodu pielęgniarki jakim jest realizacja zajęć praktycznych i praktyk zawodowych w warunkach placówki ochrony zdrowia i w kontakcie z rzeczywistym pacjentem, będzie profesjonalnie przygotowany do pełnienia swojej roli.
Galeria zdjęć - pracownia umiejętności pielęgniarskich
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych
im. prof. Stanisława Tarnowskiego w Tarnobrzegu
ul. Henryka Sienkiewicza 50, 39-400 Tarnobrzeg
tel. 15 822 90 15
lub 15 822 90 23
fax. 15 823 57 88
Ze względu na wejście w życie w dniu 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej zwane jako „RODO"), kierując się potrzebą jak najlepszej ochrony Państwa praw wynikających z nowych przepisów, informujemy, iż wprowadziliśmy nową Politykę prywatności, regulującą zasady przetwarzania danych osobowych po dniu 25 maja 2018 roku.
Wprowadzone zmiany mają na celu przede wszystkim podniesienie standardów obsługi oraz bezpieczeństwa przetwarzania Państwa danych osobowych. W nowej wersji Polityki prywatności uszczegółowiliśmy w związku z tym zasady przetwarzania powierzanych nam danych osobowych, dostosowując w ten sposób dotychczasowe rozwiązania do wymogów RODO.
Pełna treść nowej Polityki prywatności dostępna jest tutaj
Nowe dokumenty i procedury obowiązywać będą od dnia 25 maja 2018 roku.
Niezależnie od powyższego, celem realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 RODO, przekazujemy Państwu informację nt. podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, tego kto jest administratorem Państwa danych, w jakich celach są one przetwarzane.
Treść klauzuli informacyjnej jest dostępna tutaj
W razie pytań zachęcamy do kontaktu.